On aika taas vierähänyt siivillä, enkä ole tänne muistanut päivittää tietoja. Ompun kanssa on tässä ollut nyt 2-3 kolmet agilitytreenit viikossa. ATT:n alkeiskurssi päättyi viikko sitten ja tammikuussa jatkamme alkeisjatkokursilla. Ihan hyvä ettei alkeisjatkokurssi alkanut heti alkeiskurssin jälkeen parista syystä: ensinnnäkin Ompulla alkoi juuri juoksut ja toiseksi nyt on aika paljon pikkujoulu juttuja. Kävimme lokakuun puolessa välissä kontaktikoulussa, josta alkoi puolen vuoden kontaktiprojekti, koska haluan opettaa ompulle itsenäisen kontaktin kosketusalusta avulla.

Lokakuussa kävimme myös testaamassa taitojamme epävirallisssa kisoissa. Rata oli suht helppo, muutama nopea käännös. Koska emme mene kontakteja vielä, tuli virhepisteitä 30 ja alitimme ihanne ajan yli 17 sekuntilla. Omppu meni juuri niin kuin ajattelin ja vauhtia riitti. Ei edes vierastanut vieraamman näköisiä esteitä. Olin oikein tyytyväinen suoritukseemme :)

Treenit ovat sujuneet vaihdellen. Toisella kertaa onnistuu takaaleikkaus ja toisinaan ei ohjaaja osaa liikkua ja käyttää käsiään oikein. Omppu on nyt hyvin alkanut irtoamaan putkelle ja hakemaan putken suun vaikeistakin kulmista. Kepit sujuvat jo kohtuullisesti ilman ohjureita.

Äitini koira pikku Unelma täytti viikko sitten vuoden. On aika mennyt äkkiä. Unelma on Omppu hitaampi kehityksestään, kun ei ole ollut vielä edes juoksuja ja käyttäytyy vieläkin aika pentumaisesti. Mutta tästä syystä Unelma onkin niin ihana :)

Nyt onkin pieni tauko treeneistä ja voi olla ihan paikallaan ottaa Ompun kanssa ihan rauhallisesti. Joulukuussa olisi tarkoitus viedä Omppu lonkka- ja polvikuville.